محمدحسین گودرزی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل، اظهار كرد: متأسفانه شاهد قانون گریزی‌های زیادی برای نوسازی خودروهای فرسوده هستیم؛ از سویی دیگر ناكارآمدی بخش حمل و نقل عمومی، تعطیلی مراكز اسقاط و بازیافت، خدشه وارد شدن بر ایجاد اشتغال مولد و … نیز از دیگر دلایل وضعیت نامناسب فعلی نوسازی ناوگان و از رده خارج كردن خودروهای فرسوده كشور است.

رئیس كارگروه بازیافت خودروهای فرسوده افزود: عدم اجرای مواد ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر كسب و كار توسط ستاد حمل و نقل سوخت مشكلات زیادی را ایجاد كرده است؛ همچنین ایجاد انحصار در بازار برای گروهی خاص، اخلال در رقابت آزاد بین بنگاه‌های اقتصادی، مصادره اموال منقول و قانونی مراكز اسقاط و بازیافت، دخالت در قیمت گذاری دستوری و … تنها بخشی از مواردی است كه مشكلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینكه ا بیان اینكه جایگزینی خودروهای فرسوده سبب صرفه‌جویی حداقل ۴۵۰ میلیون دلاری در مصرف بنزین می‌شود، ادامه داد: بارها از وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواسته‌ایم كه نسبت به احیای مدیریت جهادی در این ستاد اقدام كنند كه تاكنون بی اثر مانده است.

گودرزی گفت: وضعیت به گونه‌ای است كه آمار اسقاط خودروهای فرسوده از ۳۲۰ هزار دستگاه در سال به ۶۰۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است.

رئیس كارگروه بازیافت خودروهای فرسوده خاطرنشان كرد: ۸۰ درصد از مركز اسقاط و بازیافت كشور تعطیل شده‌اند، ما از مسئولین تنها یك سوال داریم، یك سازمان یا یك مسئول تا چه مرحله‌ای باید به بخش خصوصی آسیب رساند تا برخورد قاطعی با آن صورت بگیرد؟